Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The Lost World - Who writes the story?

ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

Sær julesmag

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella

Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:28

Er der nogen af jer derude der er sære i jeres julesmag?

Personligt har jeg altid været en sucker for juleand, men brune kartofler og rødkål har aldrig sagt mig særlig meget- Franske kartofler synes jeg bare er SUPER underligt til julemad *Gg*

Jeg er vild med ris a la mande og æbleskiver - men har aldrig kunne gå i spagat over marcipan (som de fleste danskere synes at være skøre med).

Er jeg den eneste der har en lidt...sær...julesmag?
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith

Antal indlæg : 741
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:30

chips har jeg bare aldrig fattet.. Hvad har det med mad at gøre? xD
Procella
Admin
Admin
Procella

Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:33

Aj jeg synes også det er det særeste EVER!

Og sylte...og ribsgele. Idrk! Danskere spiser altså underlige ting! XD
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith

Antal indlæg : 741
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:39

Men hvordan i alverden kom nogen på at komme chips ind sammen med brun sovs, kartofler og and? xD Det virker så ulogisk...
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:40

Jeg spurgte engang hvorfor det altid blev serveret (for jeg synes det er så tåbeligt at æde chips når der nu er god julemad) og svaret var "Det er knasende og salt"

erhm...?! Hvis du mangler salt, så put mere på maden?! knasende? tag et flæskesvær? Franske kartofler...det er bare....ej hold nu op! *Gg*
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:52

Der er jeg nok mere...klassisk. typisk. i min smag.
Jeg elsker en god flæskesteg, brune og hvide kartofler, en god sovs, rødkål...uhm!
Men fatter heller ikke det med chips...måske er der nogen der synes det kunne være sjovt, og så har det bare spredt sig fordi nogen kan lide det?
Hjemme hos mig sker det i hvert fald aldrig.

Vi får aldrig and hjemme hos os til jul. Men kan godt lide det.
Ribsgele m.m. smager også godt, mest til vildt, f.eks. and.

Marcipan er så lækkert! Men lidt trist i længden, så lidt nougat og chokolade...så køre den!

Ris a la mande...Jums! Totalt ynglings dessert! Som jeg dog mener kun høre julen til.
Elsker især, lige efter juleaften om morgenen, at spise det til morgenmad...

Kan til gengæld, til stor undren for mange, ikek fordrage flæskesvær! De er så...fedtede...alt for fedt og klamme...adad...
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 06:57

LOL - jeg spiser også kun et halvt flæskesvær, og jeg kan slet ikke have dem der man kan købe hos slagteren hvor der sidder synligt 3 cm. fedt på - thats just nasty!

Det er ligesom "En mad med fedt og salt" Eeeeeeew!!! What the hell are you eating?! Stop doing that!!!!

eller tunge...eller blodpølse...folk skal holde op med at spise underlige ting!
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 07:06

De er ikke underlige...det er bare...madkulturen eller hvad man nu kalder det. Lige som de æder insekter og hjerne i andre lande, hvilket jeg finder...ucharmerende og lettere...underligt.

Men en god skive rugbrød, lidt fedt, helst med lidt løg og noget salt...åh det smager godt!
Og blodpølse, lige svitset på panden, med lidt sukker på...åh mums!
Det er altså bare godt det er....

tunge finder jeg dog heller ikke særlig lækkert....tanken i hvert fald, tror endnu ikke jeg har smagt det.
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeFre 11 Nov 2011, 09:33

nej øv!

*gys*

og på færøerne æder de fårehoveder, og i skotland hakket komave - nej altså! stop eating nasty stuff XD
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeOns 23 Nov 2011, 06:30

hrm....

og for at fortsætte tanken...

jeg har aldrig forstået at folk var pjattede med snaps eller gammel dansk. Det er jo det rene gift XD
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeOns 23 Nov 2011, 23:18

Jeg indrømmer det ikke smager så godt, men er det laver rigtig, og som regl på alle mulige bør/blade og urter, så kan de faktisk godt være sunde. Alt med måde, selvfølgelig, men jeg tror på at de så indeholder nogle nyttige ting :)
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeOns 23 Nov 2011, 23:27

chips er da godt. Man skal bare forstå formålet med det. Chips er en form for skovl til at få ekstra meget sovs med op i en mundfuld. Namnam^^
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:11

Tænk jeg troede det var det man brugte kartoflerne til XD
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:13

nej... Chips har en bedre bue. Kartofler er kun bedre til at fiske sovs op, hvis de er moste.
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:15

i do that XD

og come on..."drikke sovs" på chips?

Thats just nasty! Man skal da have kød!

(no pun intended on the vegans or veggies)
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:30

selvfølgelig skal man have kød. Er selv en stor fan af and. Men det er er ikke enten eller. Man skal også have masser af sovs til :-D
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:31

Aj jeg synes det er spild :p

så vil jeg hellere have et ekstra stykke and eller flæskesteg fremfor at æde en håndfuld chips med sovs XD
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:38

man behøver da heller ikke en hel håndfuld... Man kan også bare stikke et sugerør ned i sovsekanden.
*frosts våde juledrøm^^*
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:43

Aj...

du er så freaking nasty XD

min familie plejer at æde et par håndfulde hver...jeg spiser...en måske. Jeg synes det er vildt sært XD
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:46

Holder med procella. chips høre ikke til :)
Procella
Admin
Admin
Procella

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 24 Nov 2011, 00:47

Yay! En chips-kritiker! Fantastisk!
Gæst
Gæst

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 09 Feb 2012, 07:14

Jeg hader brune kartofler, and, al form for kål og sådan noget ... En normal julemiddag for mig er flæskesteg, chips(well, jeg spiser bare chips fordi jeg kan lide det ... XD) og ris a la mande ... Det var så det XD
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax

Antal indlæg : 1504
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitimeTors 09 Feb 2012, 10:13

Så har jeg den her tilgang til det:

Lav noget mad til mig, som bare skal være dansk på en eller anden måde, og resten er sgu ligemeget. Det skal bare være mad! Der skal dog være ris-alamande til dessert ellers får vi sgu en ny seriemorder i danmark!
http://sajrossoul.blogspot.com/
Sponsoreret inhold

Sær julesmag Empty
IndlægEmne: Sv: Sær julesmag   Sær julesmag Icon_minitime

Sær julesmag
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Det kreative hjørne-
Gå til: