Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The Lost World - Who writes the story?

ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

Disclaimer om kampregler

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella

Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Disclaimer om kampregler Empty
IndlægEmne: Disclaimer om kampregler   Disclaimer om kampregler Icon_minitimeLør 11 Feb 2012, 01:10

Info:

Vi er herinde blevet kritiseret over at vi ikke har specifikke kampregler. Det kommer der heller ikke. Vi har ikke tænkt os at lave skemaer og tabeller som folk skal passe ind i på dén måde.

Vi overlader en masse tillid til vores spillere og håber i sammen kan finde ud af det. Det kan siges at jeg selv, både som admin, npc-styrer og som spiller gør brug af en udefrakommende afgørende magt. Terninger ;)

http://www.roll-dice-online.com/

Jeg har den her terningekaster online som jeg bruger som kaosfaktor og kampudregner. Det jeg så gør er at jeg slår for mig selv. Hvor godt rammer jeg. Min med/modspiller slår så for enten modangreb eller undvigelse, og så har man et ping-pong kørende der er forholdsvist realistisk, og samtidig kaotisk nok til at ingen af parterne glider ind i den der fælde der er god-mode eller powerplay.

Vi har tillid til at vores spillere kan finde ud af at tale sammen og finde ud af det. Vi gider simpelthen ikke lave et nuanceret kampsystem for det ville betyde at alle skulle have roller over samme kam, med samme startsted. Der ville ikke være mulighed for en svag vampyr eller en stærk engel for alle ville starte samme sted, og så skulle alle igang med evneudvikling og det er slet slet ikke et sted vi ønsker at bevæge hen i.

Det er som hovedregel ikke en terningeside, så hvis folk har andre måder de vil arbejde rundt om problemet på, så er de meget velkomne til det. Suma Sumarum er at folk taler sammen og finder et fælles fodslag.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Sv: Disclaimer om kampregler   Disclaimer om kampregler Icon_minitimeOns 15 Feb 2012, 21:30

Har jeg tilladelse til at svare herinde?

Hvis ja, så vil jeg gerne lige stille det simple spørgsmål: Skal jeg?
Altså... Det kan godt være at jeg er den eneste der kan se det, men når man kæmper mod en, så er det jo ikke særlig sjovt at personen kan undgå bomber, overnaturlig fart, skud fra alle sider etc. etc. Så derfor skal man jo enten rammes, misse, lave en fejl og alt det andet. Vi er jo for helvede ikke guder alle sammen…
Eller… Jeg ved at jeg ikke er… Hvad i andre mener, er vel op til dem selv og Admins…

Så når jeg går i kamp, så tager jeg det med i overvejning når jeg kæmper mod… Ja en hund, så er jeg jo ikke mere utrolig, bare fordi det er en hund, behøver jeg jo ikke at være ude af stand til at glide på is, falde i mine egne ben, har en skade fra tidligere eller lignende…

Det kan godt være jeg måske er den eneste, men hvis jeg går imod en som åbenbart altid rammer, (Og skriver det i sin posts at han rammer), undviger alt hvad jeg har med at gøre og simpelthen bare er gud på jorden… Så spiller jeg også godplay, bare for at de kan føle hvordan det er at spille mod en der ikke kan finde ud af at se bare en smule realistisk på en kamp.

For lad os indse det folkens… Er der noget i en kamp der går som man ville det? Sprænger fælden på det rigtige tidspunkt? Regnede man med at fjenden pludselig havde 2 af sine venner med? Alt det kan ske og alligevel så har jeg oplevet at nogen bare har skrevet ”Han dræbte dem uden en skramme og spankulerede ud derefra” Og det HADER JEG!

Så… Skal jeg virkelig bruge terninger? Jeg ved godt at det her er, rettet ud til folk der ikke selv er helt sikker på det de burde gøre i situationer…

Hvis jeg ikke må svare i den her tråd… Så… Bare glem det…
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith

Antal indlæg : 741
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

IndlægEmne: Sv: Disclaimer om kampregler   Disclaimer om kampregler Icon_minitimeOns 15 Feb 2012, 23:31

Først kan folk som bare nægter at blive ramt af noget være en pain in the ass, men så må man skrive til dem "hey dude, kunne du ikke også lige tage at blive ramt af et eller andet? For nu er jeg blevet ramt af to raketter og tre stager" eller sådan noget. Overdrivelse fremmer fortsåelsen xD
det er nederen at skulle skrive sådan noget, for det burde ikke være nødvendigt, men hvis der er nogen der gør det så kan det være en løsning :)

I kamp skal man altid regne med at intet går som man have forventet, og ja jeg deler din irritation overfor folk der går i "godmode", hvilket vist heller ikke er tilladt herinde ^^
Terninger er som der blev skrevet ovenover som et frivilligt hjælpemiddel hvis man synes at det kunne være sjovt, så nej du skal ikke..;)
Procella
Admin
Admin
Procella

Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

IndlægEmne: Sv: Disclaimer om kampregler   Disclaimer om kampregler Icon_minitimeOns 02 Maj 2012, 09:38

Der er også mange der bruger der i andre situationer.

Som eksempelvis "Hvor påvirket bliver jeg af englens aura" *slår med terningerne*

Eller "Hvor godt virker dæmonens magi på mig" *slår med terningerne*

Det kan også bruges på de simple everyday life ting

"Hvor fuld bliver jeg af at bælle den der flaske (indsæt navn)" *slår med terningerne*
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: Disclaimer om kampregler   Disclaimer om kampregler Icon_minitime

Disclaimer om kampregler
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Om siden :: Regler :: Retningslinjer og guides-
Gå til: