- Eve skrev:
- Hvad gør du for at få kreativitet?(Hvad giver dig kreativitet)
Tager en aften ud hos venner, går en tur, laver noget langt væk fra computeren, enhver form for fysisk aktivitet. Den bedste inspirations-kilde for mig er verden omkring mig. Hvis jeg har haft en travl eller oplevelsesrig dag, kører hjernen på højtryk og har behov for, på en eller anden måde, at bearbejde eller kanalisere noget kreativt.
Det kan også være at se et afsnit af en serie eller en film, med nogle af de samme elementer som det board man er på. Det er okay at stjæle, så længe man gør et plot eller et karakter-træk til sit eget og får noget sjovt ud af det.
Tag en pause, indtil du mærker at det kribler i fingrene for at skrive igen. Nogle gange er der bare ikke andet at gøre.
- Eve skrev:
- Hvad gør du for at komme over en skriveblokade?
Tager mig tid til at overveje posten. Jeg læser ofte et indlæg jeg skal svare på, og laver så noget andet - eller sover på det - mens jeg overvejer hvad min karakter gør. Ofte kommer der et sidste øjebliks 'Nåja, selvfølgelig' før jeg falder i søvn, eller en sætning der sætter sig fast. Nogle gange er det nødvendigt at vende og dreje en situation, for at finde det element man selv synes der gør ens karakter sjov at skrive med.
Hvis jeg sidder helt fast i et emne, så tager jeg de interessante dele - dem jeg ved jeg kan svare på - og laver et word-dokument med hvad jeg ved jeg vil have med i posten. Så ligger jeg det fra mig - et par timer, eller en dag måske, og ser så på det igen, udfylder de 'tomrum' der må være.
- Kast noget fuldstændigt random ind i en tråd. Lav en eksplosion, bliv kidnappet, truet af ukendte gerningsmænd, etc. Alt der giver en karakter mere dybde, giver dig selv mere inspiration til at skrive med den.
- Kontakt en anden spiller og planlæg et plot for de to karakterer. Inspiration er ikke altid noget iboende. Nogle gange er man nødt til at få noget kastet ind udefra.
- Eve skrev:
- Har du nogle tricks til hvordan man undgår en skriveblokade?
Hvis det er et problem man render ind i tit, så er det vigtigste jeg har fundet, at have en karakter der kan tage initiativ i en tråd. Det er altid spændende at have 'Ham/hende den mystiske, der sidder i hjørnet og venter på at nogle bemærker..', men i længden er det mere spilskabende, at have en karakter, der faktisk ikke gider sidde på en bar og spytte i en kande øl, men hiver tråd-partneren med ud på natterov. Det giver folk noget at reagere på, hvilket tilgengæld giver en selv noget at reagere på.
Hav et mål med en tråd når du starter den. Jeg har for det meste kortsigtede mål og langsigtede mål for en karakter. Når jeg begynder en tråd, er der derfor en mening med den, udover at jeg skal tråde med 'XX'. Det kræver godt nok at man ligger lidt mere tankevirksomhed i det - til gengæld går tråden ikke død, fordi man tænker 'Hvad skal der ske nu?' - man har en plan, udover hvad man skriver ned på papiret.
Gør karakteren individuel. Det er det samme råd man hører om og om igen, men jo flere små detaljer, mærkværdige vaner, fobier og personlighedstræk karakteren har, jo nemmere er det at finde en vinkel at spille.