Antal indlæg : 3145 Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility) Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).
Emne: Hvad kan forage dig? Lør 05 Nov 2011, 00:18
Hvad skal der til at få jer op af stolen derhjemme og "råbe" af tv/pc, og synes at nu er der overskredet en grænse der er langt ude til det er sjovt? Jeg er lige blevet enormt foraget over at en elev på en studietur til rom har smadret en uerstattelig antik sten inde i forum.
Jeg synes det er MAX pinligt at en freaking gymnasieelev får lov til at te sig på den måde - og jeg kan ikke lade være med at tænke "Hvor var lærene, og hvor pokker er opdragelsen henne?" Jeg håber eddermame han får lov til at betale erstatning (hvad betaler man for noget der er uerstatteligt?) og enten bliver smidt ud af sin skole, eller får en social så stor røffel at han ikke engang i sin dybeste søvn kan tænke tilbage på det uden at krumme tæer.
og så er jeg næsten lige så foraget over de klap-hatte der så som modargumentation skriver "Jamen det er jo bare en sten" Ja? Eiffeltårnet er bare en bunke metal? Pyramiderne er udhugget sandsten? Betyder det at det er lovligt at smadre andre folks historie og kultur?
Ja...min røv lettede sgu lige fra siddefladen. Jeg synes det er enormt pinligt!
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Lør 05 Nov 2011, 03:57
Hvordan fanden kan man ødelægge en uerstattelig, antik sten? Du har ret, Pro, det får det til at risle hele vejen ned af ryggen på mig. De kunne lige så godt have ødelagt Jellingestenen. Eller, ikke helt, for den har vi jo allerede selv vanhelliget ved at lave grafitti på den... ^^'
Procella Admin
Antal indlæg : 3145 Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility) Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Lør 05 Nov 2011, 04:13
Det var en gymnasieklasse på studietur i rom. Inde i forum (ifølge artiklen) tager den her karlsmart-knægt den her kæmpe sten op og løfter den over hovedet i bedste "im tarzan" stil, og smider den derefter fra sig, hvor den rammer en anden sten. Sten nummer 1 bliver knust, sten nummer 2 bliver ridset og skæmmet
...og resten af danmark sidder og er pinligt berørte...
stenen kunne dateres hvad var det? små 4000 år før kristi fødsel...men kunne ikke overleve en dansk gymnasiestudent...im really ashamed...
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Lør 05 Nov 2011, 04:50
Hvad der kan bringe mit pis i kog, er de total respektløse små fængselsstraffe folk der begår incest idømmes. Vi taler systematisk misbrug af egne små børn, i årvis....og som krydderi sex med dyr imens søskende skal holde fast på den anden søskende....og som dét ikke var nok til at flænse sjælen på de børn....så lejer vi dem da ud til andre pervaterede mænd. Straf 3 år ! At kaste op og være flov over vores samfund. Du bliver straffet hårdere for økonomisk fusk, end for dét. Dårlig smag i min mund.
Procella Admin
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Lør 05 Nov 2011, 04:53
Det er jeg helt enig i - ikke kun incest, men generelt seksuelt relateret kriminalitet.
jeg forstår godt tanken bag at man slår ekstremt hårdt ned på kriminalitet der kan bryde infrastrukturen i et samfund sammen, som møntfalskneri, bankrøveri m.m.
men jeg kan ikke forholde mig til at et bankrøveri kan give 10 års fængsel og voldtægt 6 måneder. Det er en meget skæv fordeling af straframme og en strafudmåling der ikke tager hensyn til det menneskelige aspekt
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Lør 05 Nov 2011, 04:57
Enig.
Procella Admin
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Ons 09 Nov 2011, 23:00
Der er ikke så mange let-forargelige personer herinde ser det ud til :p
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 00:14
Denne video forarger mig virkelig.. Denne video er om politi vold, hvor i ser nogle komplet fredelige mennesker der demostrere oven i købet et sted hvor de ikke sådan rigtig genere, hvor de så sidder i en kæde og demostrere men politiet syntes åbenbart at de skal væk og det er ikke på den venlige måde. De får sprøjtet direkte peperspray i øjnene....
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 09:43
Grimme personer. Når jeg siger grim, så mener jeg ikke at du. f. eks. er født med et mindre heldigt kindben, forskellige størrelse øre eller andet i den dur.
Jeg snakker folk som der vælger at være grimme. Enten vælger at bare være grimme eller f. eks. diverse punkere og flippere. Jeg synes det er ærgerligt at man vælger at klæde sig på en speciel måde fordi man mener man er speciel, og at den måde til og med er hæslig at se på andre end sin egen målgruppe. Jeg har ikke forstået pointen :)
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 17:39
Alle har sin mening, jeg er så selv punker herovre... men du skal forstå at derfor blandt andet punkere klæder sig sådan ud er for at for det første vise deres politiske holdning, og de vil vise tydelig at de ikke er som de andre "normale" mennesker, de vil vise til omverden at de ikke tilhøre på den måde det normale samfund :-D
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 17:58
"Abbi vågner efter Zakramir har sagt noget" Undskyld, nu må jeg lige bryde ind. jeg er ikke en punker, eller en flipper.. Men selvom jeg ikke er det, syntes jeg at ligge "ret" på skønhed, er en underlig, og ulogisk ting. Nu vil jeg minde dig om at alle anerkendte psykologer, og alleprofessionelle moderne tøjdesignere, har det fælles syn på skønhed, at det er individuelt, og hvis du mener, at du er klogere end dem på tøj, eller den menneskelige opfattelse, er du et meget ulogisk menneske, eller har en uddannelsesplads på det ´harvard´. Jeg er åben til at ændre min holdning, hvis du kan finde noget fakta, der understøtter din teori, eller min statistik er forkert, så ændre jeg min overbevisning, men indtil da vil jeg bede dig om at læse op på den verden du går rundt i, istedet for at komme med ulogiske, selvretfærdige, og rent teoriske, muligheder til hvordan verden er bygget op... vil du virkelig kigger på en befolknings gruppe på flere milioner, og mene du passer bedre på beskrivelsen af en smuk person en dem... Jeg har set mange top lækkere punkere :) ... beklare hvis jeg er lidt på frontlinjen, men har ikke fået min kaffe :D
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 18:19
High five for den abaddon altid så veltalende :-D
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 18:31
Misforstå mig nu ikke, jeg er selv gammel punker. :) Jeg går nu selv atm i genbrugstøj, og et eller andet sted gemmer der sig en selv ophøjet mand under min hættetrøje, så det er ikke fordi jeg løber rundt i jakkesæt og tre pakker smør i håret.. Det er ikke fordi jeg direkte slår ned på punkere (det gør jeg så, men det er ikke min hensigt). Jeg er selv en vaske ægte hater, samfundskritisk og hvad der ellers høre med. Men jeg forstår bare mindre og mindre af det. Jeg kan sagtens vise men mening, selvom jeg stort set ligner alle de andre omkring mig. Og i og med skønhed er individuelt ~ Jamen så kan man sige at jeg (erfaring bygget igennem årene), ved at der er langt flere som ikke bryder sig om diverse undergrunds stilarter som bla. punk. Og det er jo deres individuelle holdning (og det er i den her retning jeg vil). Jeg kan bare bla. huske at folk tog afstand til en, dengang jeg var punk.
Generelt synes jeg det ville være fedt at man kunne se ud som man havde lyst til, og det kan man jo også, men folk synes bare ikke godt om det. Vi er alle sammen skønne et eller andet sted, men folk der direkte siger "Nej tak, jeg vil være anderledes fordi jeg har en anden morale".
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 19:09
Hejsa jer dejlige folkz kaffe/tage til skole delene er overstået :) Jeg er selv en af de såkaldte jakkesæts dudes.. nogen gange :D Men det er dejligt du har et alternativt syn på verden, som ikke er bygget på at være alternativt for det alternative, men for at udgøre et grundlag for en ny måde at se verden på, så vi ikke bliver til et verdenssamfund, der er bygget på sterotypisk situid begreber, og opfattlese af omgivelser. men istedet nemmere kan tage stilling til hvilken måde der passer os som individer, og evalure på vores, føleser, rettigheder, og meninger.
og til Ancilla..Jeg er ikke veltalene :D men jeg tager gerne imod en high five. -highfive-
Note: elskede denne linje: løber rundt i jakkesæt og tre pakker smør i håret ... I loved that :D:D:D
Procella Admin
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 21:05
okay jeg må jo lige svare hele vejen rundt:
jeg kunne ikke se den der plotivideo, så jeg må kommentere på hvad jeg høre. Fredelige demonstranter eller ej. Hvis politiet beder dig lette røven, så det er dig borgerpligt at høre efter. Efterkommer du ikke det, har de ret til at fjerne dig med magt. Peberspray? Gå hjem og tør øjnene og spis en kiks. Nej bogstaveligt talt - gå hjem og tør øjnene og spis en kiks. Så gør det ikke ondt mere og så er du ikke en del af problemet.
hvornår blev dansk politi et problem? Kig på thailand hvor de bruger stålforstætkede støvler, hunde, skarpe kugler, knipler.
I danmark bruger de peberspray, gummiekugler og vandkanoner. Er moralen her ikke at hvis politiet siger du skal flytte dig, så flytter du dig? Ellers lader du være med at pive over uretfærdig behandling?
Det er twisten ved at have et demokratisk samfund hvor vi *må* demonstrere vores holdninger, men vi har *ikke* ret til at modværge ordensmagten. Det handler om respekt for folk der udføre deres arbejde.
Procella Admin
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 21:10
Punkere kan ikke som sådan forage mig. Wannerbe-punkere kan. Dem som tænker "Fedt jeg får hanekam og er mega punk". De slåes med brændenælder til de løb grædende hjem. Det samme med wannerbe-hippier.
Lad være med at tage en dybt politisk bevægelse og gør den til latterlig tøjstil, kriminalitet og graffitislogans. Så har du totalt misset pointen.
Skønhed afhænger af øjet der ser. Jeg kender folk med punkerstil jeg synes er grimme som arvesynden selv, og jeg kender punkere der er noget af det smukkeste i verden - det er ikke en stil der på et personligt plan tiltaler mig, men det gør den ikke grim.
Det de unge gjorde med ungdomshuset på jagtvejen - DET kan forarge mig. De fik et hus gratis, og valgte at tage stoffer derinde, sælge stoffer, invitere kriminelle fra andre lande til huse der, og da retten afgjorde at det var faderhusets så smed de sten i hovedet på politiet?
nej gå da lige hjem og kom over knæet din ubehøvlede møgunge. Hva faen bilder i jer ind? Leg pænt, eller lad være med at lege overhovedet. Der er ingen særbehandling bare fordi man kan kaste med sten - det kan vi andre også, men vi går ikke Conan the crazy fuck, på vores medmennesker.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Tors 10 Nov 2011, 21:46
grundlæggende enig i både 1 og 2, men syntes dit syn på "wannabe punkere" er dumt .. hvordan i alverden kan det forage dig ! ...Jeg vil gerne have et kodex om hvordan man er punker xD .. man har vel lov til at have hanekam eller noget i den stil, uden at have den politisle overbevisning.. punkerene har vel ikke eneret på deres tøj stil? .. er det forkert at syntes noget tøj er sejt, uden at ligge vægt i symbolerne ?
Procella Admin
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 00:42
Fordi det kan forage mig at nogle folk tager et generationsmæssigt, politiks oprør, og lave det til "25 år efter har jeg en nederen frisure, en historisk indsigt på størrelse med en 1 krone, og ingen begreb om hvad jeg egentlig står for - men skal vi ikke bare kalde os punkere"
Punkoprøret handlede omhoved ikke om tøj eller hår - så derfor forager det mig når folk maler deres hår grønt og siger de er punkere. Det har intet med punk at gøre. Så kan de kalde sig "Folk med grønt hår der render rundt og viser djævletegn og synes de er åh så seje"
Du kan sgu heller ikke gå rundt og kalde dig buddihst hvis din levevej er protestantisk. Eller kalde dig katolik hvis du tilbeder hinduistiske guder. Så passer skoen altså ikke på foden.
"Hippier var nudister der røg en masse hash"
*facepalm*
NEJ! Hippier var folk der lavede politisk oprør såguda! Du kan have en hippie-inspireret tøjstil, men hvis du ikke er politisk engageret, orienteret eller aktiv på nogen måde, så er du ikke hippie. Hippierne stod for noget - og det var ikke langt hår og woodstock. Det var heller ikke bollerum og bokollektiver. DET forarger mig. At folk misbruger termer og gør det plat, og udbreder misforståelser om de historiske folkebevægelser der har tegnet hvem vi er som mennesker idag.
du må gerne synes det er "dumt" men jeg synes faktisk det er ALT andet end dumt. Jeg synes det er anerkendende og vidende. At slå plat på andre - se DET er dumt.
*prøver at finde min stol igen før jeg får en blodprop*
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:01
Nu kan jeg så måske forarget lidt ?
Jeg er fuldstændig hammrende lige glad hvem der 'misbruger' hvilke temaer.Vi taler om et udseende, et look...tøj, hår og make up. Og dét har aldrig kunne sætte mit pis i kog, sålænge deres private legemesdele forbliver det, og ikke hænger udenfor. Alsidighed og arparte beklædningsstykker og sammensætninger af stilarter og temaer, er med til at farvelægge vores gadebilled, skabe alsidighed og inspiration.
Med hensyn til hvem der 'kalder sig for hvad ' der vil altid være ungemennesker og også ældre der ekspermenterer og udforsker hvem de er, og de hopper rundt i forskellige tema kasser, og leder efter den påklædning der passer. Rebel typer der vælger punk, goth ,autonome stil eller noget helt andet....det er jo unge der har et stærkt ønske om at skille sig ud, at give samfundet en skarp kommentar med...eller bare unge der forsøger at finde en identitet midt i en verden af kaos.
Og mht...ungdomshuset... Der skal være et sted til den type at unge folk, og efter min mening skulle jagtvejen aldrig have været taget fra dem.
I et samfund så rigt som vores bør vi også have 'råd' til at huse de små skæve grupper af vores samfund....hvorfor så nøjeregnende ?og ja.....mursten og vold, jeg tager skarp afstand fra dét ! Men hvem ville give disse unger 1 minuts taletid i tv, hvis de bare ytrede en holdning ? Jeg siger ikke dét var iorden, jeg siger dét var effektivt.
Og jeg har stor sympati for de automome og deres budskaber og holdninger, jeg ville bare ønske volden ikke var så stor en del...eller var der overhovedet.
Al forandring kommer nedefra, og græsrodsbevægelserne og underground grupperne er en stor kilde til udvikling og inspiration og dynamik.
:)
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:12
Til min søde ven Procella "smiler venligt" Jeg er uenig... Jeg mener ikke man gøre nar af nogens politikse kamp, fordi man tager noget hippi inspireret tøj på, men ikke vil lave en woodstock 2.0..
Der er ingen der har ret til at definere en hippi, eller hvad man skal, eller ikke må, for jeg vil væde min gamle hat på, at der var lige så mange hippiere i 60´erne, der var 100% ligeglade med en politiks modstands kamp, som der var af hippiere som gik op i den kamp.. for det handler om en måde at leve sit liv på, og der kan sku da ikke være en forkert måde at leve sit liv på...hvis der var en woodstock hippi lige her, ville han skamme sig over vi overhoved havde denne debat omkring dem, fordi jeg er ret sikker på at man ikke lavet den stil, så folk i fremtiden ikke måtte lege med, uden at blive kaldt for dårlige efterligninger. hvordan kan du overhoved forklare bestemme der er et kodex om at være hippi.. eller punker.. eller noget som helt andet.. alt er relativt... og dem der har sagt til dig at woodstock var en lukket klub, kom vist forsendt.
Hmm.. du har meget ret, jeg skrev bare det til Procella, mens du skrev dit.. sååhh.. har ikke læst om vi overlapper hinanden :D
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:16
wow... det dårlige humør overtager min hjerne... tror jeg dropper ud af denne tråd ... Stay Nice - Abbi
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:33
Altid kun engageret og gode intentioner fra min 'mund', nogle emner rykker jo til noget i os, og dét er dét fede ved tråde som disse, hvis vi ikke havde holdninger og følelser til emnerne, så var dét kedeligt ! Nothing but good vibes from me.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:42
Wow, det satte sgu en debat igang. Bare ærgerligt jeg er for doven til at læse det hvilket gør mig til en stor nar. (Nåede at læse noget far Abaddon med "Negativ energi", i hate that kind o' stuff in the bad way)
Emneskift!
Dansk rap - Officielt whack. Hvad sker der for at halvdøde personer som Kidd og Kesi slår igennem? Generelt så har den danske musik set bedre dage.
Det eneste der er at kigge på lige pt. er Christian Brøns og Echo-Out.
Emneskift!
Er jeg den eneste der mener at Helle Thorning er den bedste statsminister som blå regering ku' ha fået?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:46
Camille.. do you thing there was coming lightning balls out my ass? :D Jeg vil qoute en nær ven, og forlade denne tråd "Nothing but good vibes from me"
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvad kan forage dig? Fre 11 Nov 2011, 01:59
Abbie.....I know that...dét var bare hvis mit eget indlæg virkede ...surt, der var ingen lille smiley eller noget ;)
Zakramir...nooo ! Ikke hate på danskrap, vi har suspekt, loc og den lille nye Stanley... Og mange andre.
2014 har været all over en smule hårdt ved os på rigtig mange måder. Vi har haft nogle udskiftninger i Teamene bag siden. Der er kommet nye brugere til og andre er faldet fra.
Vi har en efterhånden forholdsvis højgravid lille engel herinde Så vi glæder os til hun spytter ud så vi kan beundre …
Kære Losties, ved I hvad vores Kaos-NPC kan være for jer?
Indhold
Uddrag af chat
Link til Kaos-NPC Tilmeldningstråden
Eksempel på hvordan man starter et emne - Hvad du gør hvis emnet er frabedt, men du selv er interesseret
Hvad hvis jeg vil have en NPC lige NU?
Hvad er en NPC?
Hvad kan jeg bruge Kaos-NPC til?
Hvad er forskellen mellem en Kaos-Tråd og Kaos-Npcén på Deploratus?
Andre …