Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


The Lost World - Who writes the story?
 
ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Et spørgsmål om nyskabelse

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeOns 14 Mar 2012, 17:46

Mangler vi noget herinde for at imødekomme jeres behov som spillere?

Er der noget I synes der kunne gøres bedre?

Jeg har selv de seneste dage overvejet om folk er kørt død i varulve, og om det ville være spændende at lave varulve om til varfolk, og folk så kunne vælge given skikkelse, inden for eksempelvis rovdyrgrupperne (da det ellers ikke ville være holdbart med blodtørst og bid, en skildpadde eller en kanin er ikke helt så skræmmende på det punkt XD )

Er der noget I savner efter at forummet har fået en make-over?

Hvad synes I om intimitetsreglerne? Finder I det begrænsende og irriterende, fremfor noget andet? Kom med jeres feedback på vores seneste tiltag og hjælp os med at gøre Deploratus til et bedre sted at være for os alle sammen :)


Mvh.
Procella
En del af Team-Admin
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeOns 14 Mar 2012, 19:41

Altså, jeg vil da gerne komme med nogle idéer, men først vil jeg lige sige dig imod på et punkt...

Kaniner er altså sygt skræmmende og blodtørstige! Har du ikke set Monty Python? The quest for the holy Grail?! Der er altså en Kanin som slagtede et helt regiment af krigere! xD

Men, sig til hvis der er noget jeg som sådan kan hjælpe med... Så længe det ikke handler om Teknik... Så vil jeg nemlig gøre nogle virkelig dumme ting! ^^'
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 15 Mar 2012, 00:24

LOL! Ja okay XD Touché XD Killer-bunny's XD

Damnit Des!
Tilbage til toppen Go down
Cora
A-rang
A-rang
Cora


Antal indlæg : 227
Bosted : Here and there. Right now though, mostly in an appartment in Werclare.
Beskæftigelse : Dækarbejde: Underviser kvindehold i selvforsvar. Underviser derudover også i Yoga.

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 15 Mar 2012, 06:20

Jeg synes idéen med varfolk er genial, for så tror jeg flere folk vil joine var-racen. Hvis de selv kan bestemme hvilken race de vil være.

Intimitetsreglerne synes jeg er super, for der er trods alt nogle der er unge herinde(jeg er, men lige i dette tilfælde tænker jeg ikke på mig), og jeg tænker at nogle kunne finde det ubehageligt. Og ja; "De kunne bare lade være med at trykke", men hånden på hjertet; Hvem kigger ikke andres emner? Og i overskriften står der vel ikke "Gå ikke herind, herinde har vi sex!", så derfor kan de vel ikke sortere dem fra:)

Jeg vil altid gerne hjælpe, men jeg tror ikke rigtigt der er så meget jeg kan hjælpe med ... Men hvis du finder på noget, så skriver du bare!

//Eve
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 15 Mar 2012, 06:52

Jeg har andre steder set man marker intime emner med et bogstav. X f.eks. Jeg tror det ville være en god måde at skjule emnerne en smule.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 15 Mar 2012, 08:57

Selvom jeg er ny herinde, har jeg lagt mærke til at det er begrænset med boliger osv? Hvis det ikke er noget der efterlyses af masserne, kan det jo egentlig være lidt ligemeget. Men der er jo mange aktive brugere, og ikke alle kan bo på gaden? :P

Med hensyn til Var-hurlumhejen, tror jeg helt sikkert det ville være fedt med varfolk i stedet. Men måske begrænset? Måske udvælge en håndfuld forskellige rovdyr/flokdyr, og lade den sociale struktur foregå på samme måde? Måske er det den begrænsede levetid der ikke virker særlig attraktivt? Kamp- og konflikt-mæssigt tænker jeg f.eks. at en varulv på de 32 år = en varulv i sin måske bedste alder, alligevel ingen chance ville have imod en vampyr/Dæmon på en ukendt/Latterlig høj alder. Men nu er det jo heller ikke den slags det handler om hele tiden :D

Just my thoughts ;)
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 15 Mar 2012, 22:37

*bump*
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 15 Mar 2012, 22:56

Nu er jeg jo fan af tekster :)

Så jeg vil rigtig gerne have noget mere om brug af magi. Jeg er selv én af de spillere der tit og ofte rammer ind i magi, magiske væsner (ud over de racer der her er spilbare), magiske smykker, bøger, runer, formularer, eder/løfter, blodsbindinger m.m.

Jeg synes til tider det kan være svært at overskue hvordan magi virker og hvornår osv. Heldigvis er der jo altid vores dejlige admins og mod man kan spørge, men tænker at en kort tekst omkring basis-magi ville være lækkert?

- N
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 16 Mar 2012, 09:56

In all seriousness…

Jeg har intet imod Varfolk, men jeg bliver nødt til at give Kahn ret. Hvis vi giver helt frie tøjler, ender det som en flok Animaguser der render rundt og forvandler sig til den frygtede Varmarkmus!
Og jeg ved ikke om jeg er den eneste der ikke vil rende rundt og møde den ene utrolige og fantastiske race af mennesker som har den herlige evne at kunne skifte ham til et andet væsen…

Hvis vi skal have et Varfolk, så har jeg intet imod at have… Varulve, vartigere, varbjørne eller sågår varrotter… Men så syntes jeg også vi strækker den der… Derudover, hvis de skal være der, så skal det ikke være sådan en enkel varhare der vandre omkring helt alene, men måske en flok der lever som Nomader?
Ved ikke om jeg er den eneste der føler det sådan, men nu er jeg også sur, tvær og træt! (xD) OG GAMMEL så jeg har lov til at brokke min røv i laser…

Når det så er sagt, så håber jeg at få af jer kan se det fra en anden vinkel end bare ”OMG Hvor er det her niiiiice! Jeg vil så meget være en Lone wandere af denne ene ting!”…

Jeg overdrev for forståelsens skyld…

-Des
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 16 Mar 2012, 20:39

hahahahaha!

Well - i henhold til varfolk - HVIS - det er noget der kommer til overvejelse i team admin, så tænkte jeg udelukkende på rovdyr, fordi det ellers ikke passer sammen med at være blodtørstig og have de her temperamentsproblemer

Ulv
Bjørn
Ræv
Grævling
Jærv
Los
Puma

Det var den kategori jeg tænkte i. Altså dyr der er naturlige at finde i den Canadiske natur. Og ja jeg ved godt der findes tigre og alt muligt spændende i andre lande, men så begynder det - efter min smag - at blive en smule for funky.

jeg overvejede også om det ville være spændende at man blev bidt og så er det faktisk admin der laver et random-roll og finder ud af hvad formen er, indenfor det udvalg der findes, eller om det så i stedet for vil skræmme folk væk fra at prøve racen overhoved.

Nari - jeg har læst hvad du skriver, og jeg forstår hvad du mener. Men magi-regler bliver bare så pisse omfattende. Ligesom potentielle kampregler, fordi der er så mange variabler. Så jeg ved ikke om det kan lade sig gøre overhoved...simpelthen fordi det bliver en kæmpe opgave.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 16 Mar 2012, 21:32

Jeg synes det er en dårlig ide at lave varulve om til varfolk.. da det er en spichel race bare for sig selv, og de to ting er ret så forskellige.

Men man kunne jo altid lave en race mere der så hed det ^^
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 16 Mar 2012, 21:50

Jeg er ikke fan af intimitetsreglerne.
Jeg synes det er indskrænkende overfor emne friheden, kreativiteten og det som to emne buddies har lyst til at trække ind over deres emne.

Hvis man læser andre folks emner, ved man det er den risiko man løber , ligesom voldelig adfærd , bandeord, forherligelse af alkohol eller cigaretter....skal dette også under reglement?

Det er hurtigt og nemt at klikke væk, ved første sætning eller ord, der ikke falder i smag, så hvori ligger problemet i at emne frit...også når det gælder sex og kærligheds seancer?

Det er jo blot mit syn på sagen, selv om mine emne ikke normalt er i farezonen der .

Alternativt kan " det skrevne ord stadig være frit " og det lille X sættes ind i overskriften, når og hvis temperaturen bliver hot.

Mvh
Camille.
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeTors 30 Jan 2014, 22:20

*Bump*
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 31 Jan 2014, 02:54

Altså. Det kunne være fedt, med eventuelt nogle nye face. Som skovfolk (Elver), eller noget som man blive født med et dyr ved ens side. Så man er sjælebundet med.
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 31 Jan 2014, 04:16

Altså vi havde elverfolk engang herinde. Vi havde både sortelvere og almene elvere. Der var INGEN der spillede sortelvere overhoved. I en periode på 1½ år var der 2 folk der havde spillet elvere, hvor den ene var blevet inaktiv. Så jeg tror altså ikke helt elverfolket passer ind i Deploratus mere. Det blev lidt for "ringenes herre" agtigt og lidt for hippie-agtigt.

Til gengæld tog vi så nogle af deres aspekter og lagde over på englene i stedet.

Der var jo som sagt et tidspunkt hvor der kortvarigt blev talt om hvorvidt man skulle udvide med et varfolk, og så have et bestemt antal dyr man skulle kunne forvandle sig til, men det lod ikke til at folk var så hooked på det. Det kræver ret meget at lave en ny race - blandt andet fordi det skal skrives ind i verdenshistorien med hvordan tingene er sket og samspil med de eksisterende racer....så da der kun var 3 stk. eller sådan noget der syntes det kunne være sjovt, og ikke rigtigt kom med MERE i den retning så blev det opgivet igen.

Teknisk set kunne man vel bringe noget animal-spirit / kraftdyr/totemånder/shamanistisk aspekt ind i det. Altså vi ER jo i Canada - højborgen for de indfødte Amerikanere. Eller...Indianere...hvis folk tillader mig at være udiplomatisk i mit valg af sprogbrug.
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 31 Jan 2014, 04:20

Jeg er frisk på at bringe flere mytiske væsner ind som random encounters i NPC-møder i tråde forresten.

Sego: Jeg kan huske vi havde oppe i admin-teamet på et tidspunkt at varulve måske skulle være mere "monster-agtige" men den blev stemt ned igen. Hvis det er noget du brænder sindsygt for så *kan* jeg godt prøve at høre resten af banden hvad deres holdning er til det, men vi ser meget gerne at det ikke bliver for klassisk og karrikeret på for mange punkter.

Kallisto: Det er også derfor jeg kan sige at den med at besøge fe-land er udelukket. HVIS der overhoved skulle arbejdes med det spor så kommer vi ikke til at arbejde med forskellige universer/planer/dimensioner. Det har været en meget soleklar holdning lige fra starten. At spillet foregik på jorden og foregik PÅ Deploratus.
Tilbage til toppen Go down
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax


Antal indlæg : 1504
Bosted : Colts lejlighed
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 31 Jan 2014, 06:51

Jeg forstår godt, jeg ved bare jeg ville finde dem mere interessante, men selvfølgelig kan jeg ikke tale for andre. Men det at de er en ulv og ikke hybriden føler jeg faktisk er mere karrikeret end det modsatte, så ja for min skyld ville det være fedt det blev lavet om, og jeg føler også det passer bedre til dem som de beskrives i historien.

Tilbage til toppen Go down
http://sajrossoul.blogspot.com/
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitimeFre 31 Jan 2014, 08:16

Altså nu er det jo mig der har skrevet historien :P

og jeg har ikke skrevet de blev til menneske-ulve. Jeg har derimod skrevet at kvinden blev fanget i ulvens krop og blev drevet til vanvid og gik amok XD

Det handler måske så bare om at du ikke spillet ulvet nok, men har for travlt med at ryge tjald i skoven og knalde damer? :P
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Et spørgsmål om nyskabelse Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om nyskabelse   Et spørgsmål om nyskabelse Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Et spørgsmål om nyskabelse
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Et spørgsmål om tid
» Spørgsmål om kultur - til brugerne
» De store spørgsmål vi gerne vil høre DIN mening om!
» et spørgsmål.. et svar.. men bror åh nej - refael-john

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Om siden :: Spørgsmål-
Gå til: