Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


The Lost World - Who writes the story?
 
ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Spørgsmål om kultur - til brugerne

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeFre 06 Jan 2012, 23:19

Afstemningen er blevet således at der er massiv opbakning omkring at lave flere racebeskrivelser og kulturtekster til racerne så her kommer mine tanker so far:

Englene:
Jeg havde tænkt at dødsengle skulle udvides og beskrives mere grundigt. Lige nu er de lidt overfladisk beskrevet, og det faktum at de kan tale med døde er en lettere passiv evne som enten skal aktiveres af deres medspillere eller en admin for at det ikke er noget folk konstant selv skal finde på. Min umiddelbare tanke er at udvide dem med beskrivelse. Noget med at de er tiltrukket af folk der lever livet på kanten og udfordre skæbnen...og døden. Samt at de har en slags 6. sans i henhold til hvornår døden muligt kunne indtræffe. Ikke dermed ment at de er et forvarsel for døden som sådan, for tid er foranderlig og alt kan ændres på sekunder. Derudover tænkte jeg at lege med at de rent faktisk henter døde og sender dem videre i "systemet". Så folk kan have engle der har hentet dødfødte børn på hospitalet, eller kræftsyge ældre, eller henrettede fanger i fængsler m.m. Altså give det noget kant at være dødsengel så man har lidt mere at spille på.

I henhold til almene engle tænkte jeg at jeg ville køre mere på det generelle omsorgsgen og helbredelse. Så at man i de 3 forskellige slags engle har en cyklus. Liv/helbredelse - Beskyttelse - død

Varulve:
Sådan som varulve er beskrevet pt. er der ikke meget guf at gå efter. Hvor vampyre og dæmoner og elvere er opdateret, er der fortvivlende lidt på varulve, så det er et projekt jeg også skal have taget mig kræligt af.

Jeg tænkte blandt andet jeg ville skrive ting med blod, virus, adfærd, styrke og helbredelse ind. Nogle generelle normer osv i, så racen bliver mere "rundt" beskrevet end den er nu.

Dæmoner:
Lidt mere om deres svagheder. Blandt andet mere om at de ikke selv formår at helbrede da de ikke ejer livskraft, men skal trække på magiens væsen. At sidens dæmoner ikke er besatte mennesker, men væsner med en slags indbygget hamskifte, og de alle har en dæmonisk form de *kan* skifte til hvis de ønsker det.


Og så mine spørgsmål - hvad tænker i umiddelbart om mine tanker (før jeg begynder at lave tekster).
Ville det være lettere for jer brugere hvis hver race var delt op i eget dokument, eller synes i det er meget rart med et langt dokument hvor de alle ligger samlet i?
Vi skulle jo gerne prøve at gøre det så nemt og fedt for jer som muligt - så jeg ved ikke om det er mest brugervenligt at have et langt dokument, eller have hver race i samme dokument i flere poster, eller om det letteste for jer ville være seperat emne til hver race :)

Så kom endelig glad, så vi kan gøre det bedste for jer muligt :)

Hvad synes i er fedest?

De kærligste hilsner
Team-Admin


Sidst rettet af Procella Søn 08 Jan 2012, 00:58, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax


Antal indlæg : 1504
Bosted : Colts lejlighed
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeFre 06 Jan 2012, 23:27

Jeg vil gerne have det, specielt omkring Varulve^^
Tilbage til toppen Go down
http://sajrossoul.blogspot.com/
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax


Antal indlæg : 1504
Bosted : Colts lejlighed
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeFre 06 Jan 2012, 23:44

Jeg mener at det ville være rart at få noget omkring englene ligeså vel, da det virker lidt tamt med den evne dødsengle har.
Dine ideer er jeg også helt fine med, og synes bare det er fedt hvis du gerne vil skrive noget til det forskellige racer så længe det ikke bliver noget der er tvungen.
Tilbage til toppen Go down
http://sajrossoul.blogspot.com/
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeFre 06 Jan 2012, 23:45

Altså de generelle ting bliver jo tvungle fordi det bliver fast beskrivelse af kultur og race?
Tilbage til toppen Go down
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax


Antal indlæg : 1504
Bosted : Colts lejlighed
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeLør 07 Jan 2012, 00:00

Jeg mente også mere omkring personlighed og sådan^^
Tilbage til toppen Go down
http://sajrossoul.blogspot.com/
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeLør 07 Jan 2012, 00:02

Personlighed bliver genreller :) Der skal jo være plads til folks kreativitet og individualitet indenfor hver race :)

Så bare rolig :P Jeg laver ikke en robothær af identiske varulve XD

Selvom det har potentiale :P
Tilbage til toppen Go down
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax


Antal indlæg : 1504
Bosted : Colts lejlighed
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeLør 07 Jan 2012, 00:05

Godt godt^^
Tilbage til toppen Go down
http://sajrossoul.blogspot.com/
Gæst
Gæst




Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeLør 07 Jan 2012, 01:31

Det bliver super fedt... I feel it in my fingers! Godt arbejde...

Jeg vil gerne slå et slag for at racerne står i hver deres undertråd under race-tråden. Jeg er klar over at der bliver noget klikken frem og tilbage, men omvendt så er der mere plads og ro til at få beskrevet det man gerne vil beskrive.

Må jeg komme med et forslag?

Kunne man evt. spørge nogle få spillere i hver race, om de vil skrive en slags teaser-tekst til dem? Bare sådan en kort smagsprøve... jeg ved ikke om det ville fungere. Bare en tanke.
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitimeSøn 08 Jan 2012, 00:58

*bump*

Jeg ville super gerne høre fra flere hvis nogen tør komme med lidt indspark? :)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Spørgsmål om kultur - til brugerne Empty
IndlægEmne: Sv: Spørgsmål om kultur - til brugerne   Spørgsmål om kultur - til brugerne Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Spørgsmål om kultur - til brugerne
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Undskyld til brugerne!
» Et spørgsmål om tid
» Et spørgsmål om nyskabelse
» De store spørgsmål vi gerne vil høre DIN mening om!
» et spørgsmål.. et svar.. men bror åh nej - refael-john

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Om siden :: The Lost News-
Gå til: