Antal indlæg : 3145 Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility) Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).
Emne: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 06:18
Jeg har den her plan om at ville købe et par fisk til min ven der allerede har et akvarie. Han har nemlig nævnt det ville være fedt med et par fisk mere.
Han har 2 sorthalede Cichlider og 1 sugemalle.
Jeg har prøvet at google lidt, men synes helt ærligt ikke jeg bliver en dadel klogere af det.
Er jeg så heldig at der faktisk er nogen derude der kan hjælpe mig og puffe mig i den rigtige retning?
Personligt synes jeg der mangler lidt liv og farve i hans akvarie, så jeg overvejede enten noget neonfisk, noget guppy, eller de der mollyer. Sådan nogle slørhalefisk-dimmere.
Men ja...når jeg søger på det så synes jeg ikke jeg kan finde noget RIGTIGT jeg kan bruge. Jeg får en masse indspist-fiskenørderi som jeg ikke kan finde ud af, og ellers får jeg bare noget omkring akvariehold generelt.
Såe...hjælp? Pretty please?
På forhånd tak! :)
Tamora Nybegynder
Antal indlæg : 141 Bosted : En lille, næsten umøbleret lejlighed i Sheria. Beskæftigelse : Fængselsbetjent
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 07:35
De der sugemaller kan vist blive ret store… o_o
Jeg ved ikke om det var præcis en sugemalle, men jeg hørte en historie fra en, som har et akvarium, hvor fisken begyndte at vokse riiiimelig meget (altså vi taler ikke monster aka. kan ikke være i akvarium, men alligevel stor), hvorefter den begyndte at suge sig fast på de andre fisk og æde lidt af dem… Syret! Jeg tror bestemt ikke, at alle maller er sådan, but be aware! XD
Procella Admin
Antal indlæg : 3145 Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility) Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 07:49
Hans fisk, hans hovedpine XD
Jeg er dog ret sikker på at han ikke har sådan en der faktisk kan blive de der ca. ½ meter XD
Cora A-rang
Antal indlæg : 227 Bosted : Here and there. Right now though, mostly in an appartment in Werclare. Beskæftigelse : Dækarbejde: Underviser kvindehold i selvforsvar. Underviser derudover også i Yoga.
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 08:23
Uh ... Tammy, what on earth? Nu har jeg jo haft 3 sugemaller or something like that, og jeg sværger at de alle holdt sig under 5 centimeter! Men nu kan mine akvarier jo bare være virkelig slatne? XD
Jeg havde selv slørhaler et år, og jeg forelskede mig i dem. Buy those! Suuuper pretty! Anyways, jeg kan faktisk ikke helt finde ud af exactly hvad det er du vil vide? Hvilke fisk der skal købes, or?
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 10:02
Hvilke fisk jeg kan købe der kan gå med dem han allerede har uden at de bliver ædt XD
Han HAR 2 sorthalede cichlider og en sugemalle
Jeg kunne godt TÆNKE mig at købe ham 2-3 slørhaler/mollyer/neonfisk eller lign. Men hvad kan leve i nogenlunde harmoni med de der sorthalede sataner? Det kan jeg ikke hitte ud af....
Cora A-rang
Antal indlæg : 227 Bosted : Here and there. Right now though, mostly in an appartment in Werclare. Beskæftigelse : Dækarbejde: Underviser kvindehold i selvforsvar. Underviser derudover også i Yoga.
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 10:21
Fandt lige det her under Cichlider for dummies XD:
Cichlider for dummies skrev:
Nogle cichlider sætter meget strikse begrænsninger for hvad du ellers kan have i akvariet, andre giver flere muligheder for at valg af andre/flere fisk.
Undgå de voldsomme og til tider glubske cichlider som Oscar , Jack demsy, Texas cichlider og flere. De begrænser virkeligt dine fremtidige mulighedder. Nogle cichlider graver MEGET, og er derfor ikke egnet hvis du vil have et beplantet akvarie.
De fleste cichlider holdes som par eller fks. en han og to hunner. I et 660L kan du sagtens have to slags cichlider i 10-12 cm størrelsen, hvis de ikke er for agresive. Og så er der plads til overs til andre fisk (stimefisk eller andret) Andre cichlider gåt bedst i en lille flok.
Så kort og godt, kommer det an på HVILKE har han. Sugemaller spiser ikke fisk medmindre de er døde, så det er ikke noget problem. Slørhaler skulle jeg mene ville kunne overleve de der cichlider, medmindre det er nogen aggressive nogen, ifølge det link jeg fandt ô.o
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 10:43
-_-
Jeg har jo lige skrevet hvilke han har. Han har sorthalede Cichlider.
Men jeg kan ikke umiddelbart google mig klogere på....yeah well. Noget som helst.
Cora A-rang
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 10:53
Jeg kan slet ikke finde noget om sorthalede cichlider anywhere. Har de ikke et smart latinsk navn eller sådan noget? Sorthalede er måske dagligdagssprog, som ingen rigtig fiskefanatiker kunne finde på at kalde dem i noget som helst? Desværre, jeg kan intet finde om sorthalede cichlider!
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 11:01
Nej det er også det der er mit problem, og jeg kan jo for faen ikke overraske ham hvis jeg bliver ved med at spørge ind til lortet. Så regner han den jo ud XD
Det er noget rigtig gøgemøg.
Cora A-rang
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Søn 09 Mar 2014, 11:13
I swear to God! Den eksisterer ikke! Det giver ikke mening!
- So I broke the post lige før, og lavede derfor et mellerum i linket. Sæt det sammen!
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Man 10 Mar 2014, 01:55
Nå...
Jeg ved nu at det er et 21 liters akvarium også....
Kallisto A-rang
Antal indlæg : 234 Bosted : 2 værelses lejlighed i sheria Beskæftigelse : Bartender. pt på the Reggie clup
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Man 10 Mar 2014, 02:05
slør haler
de giver farve og kan overleve det meste.. det er i hvertfald min erfarig.. og de lever imellem 15 og 20 år hvis du gør det rigtigt
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Tors 13 Mar 2014, 02:30
Jeg fik taget nogle billeder....jeg ved sgu ikke helt hvor heldige de er - men det er altså dem her han kalder sorthalede cichlider :)
Det var kun den ene der var poseringsvenlig...eller...det var den ikke...den fes rundt som havde den ild i røven, og den anden tøffede rundt nede i bevoksningen. Sugemallen havde gemt sig ret godt et sted ved akvariets bagside.
Af hvad jeg kan forstå på det hele har han haft dem i i hvert fald 1 år. Jeg mener der blev sagt et par år, men bare for en sikkerhedsskyld cutter vi det ned og siger 1 år.
Jeg ved ikke om man kan fornemme hvor små de faktisk er på det her billede? De er meget små (i mine u-akvarianske øjne). Så hvis vi leger de er 1 år gamle, så burde de vel ikke blive større...eller?
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Fre 14 Mar 2014, 00:46
Et billede jeg fandt af hvad jeg trooooooor er den samme...
Kallisto A-rang
Antal indlæg : 234 Bosted : 2 værelses lejlighed i sheria Beskæftigelse : Bartender. pt på the Reggie clup
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Fre 14 Mar 2014, 01:46
du kunne også købe en 4-5 af dem til ham, flere af dem må give farve, den du har fundet lader da til at skinne en smule med en smule farve i sig
Margeret Larson Nybegynder
Antal indlæg : 70 Bosted : Bopæl: Postadresse til lejlighed i Sheria. Benytter sig derudover af Chasseur - Jægernes hovedkvarter. Beskæftigelse : Sygeplejerske på Medicinsk afdeling.
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Fre 14 Mar 2014, 07:24
Min søster har lige fået nogle fiske unger - skal jeg høre hende hvad det er for nogen?
Procella Admin
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk? Fre 14 Mar 2014, 08:03
Kun hvis det er samme slags som den på billedet XD eller du tror hun måske kender de billeder jeg har taget :)
Men det er vidst slået fast at der er tale om en Tetra-fisk og ikke en Cichlide.
Jeg har luret lidt på at det er en såkaldt "Dawn Tetra" eller "White Spot Tetra"
Men jeg ville jo gerne have noget i det skide akvarie med noget FARVE. Gider næsten ikke bare købe 2-3 MERE af de der pivkedelige fisk. Så er det ikke sjovt.
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?
2014 har været all over en smule hårdt ved os på rigtig mange måder. Vi har haft nogle udskiftninger i Teamene bag siden. Der er kommet nye brugere til og andre er faldet fra.
Vi har en efterhånden forholdsvis højgravid lille engel herinde Så vi glæder os til hun spytter ud så vi kan beundre …
Kære Losties, ved I hvad vores Kaos-NPC kan være for jer?
Indhold
Uddrag af chat
Link til Kaos-NPC Tilmeldningstråden
Eksempel på hvordan man starter et emne - Hvad du gør hvis emnet er frabedt, men du selv er interesseret
Hvad hvis jeg vil have en NPC lige NU?
Hvad er en NPC?
Hvad kan jeg bruge Kaos-NPC til?
Hvad er forskellen mellem en Kaos-Tråd og Kaos-Npcén på Deploratus?
Andre …