Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


The Lost World - Who writes the story?
 
ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Jungledyret Procella

Go down 
5 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 21:13

Jeg har hørt rygter om i min ørebolle-chokoladesnegl, at der er nogen der har gået og mugget lidt i krogende over at Procella har "overnaturlige" evner. På den måde at forstå at hun kravler op og ned af bygninger.

Jeg vil bare lige fortælle jer at Procella i den heenseende *ikke* bruger overnaturlige evner overhoved. Jeg benytter mig af en blanding af 2 stilarter der hedder freerunning og pakour. Groft oversat kan det omsættes til urban akrobatik.

til jer der ikke ved hvad det egentlig handler om vil jeg smide et par links så i kan se hvad jeg taler om :)

https://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c

så det lyder nåske vildt når man skriver det, men det er altså en sport, lidt a la når folk dyrker skating. De her drenge og piger er *helt* normale. De trøner ikke noget specielt, ud over at de synes det er sjovt at lave deres freerunning og pakour.

https://www.youtube.com/watch?v=M6xEkjeV60Q

I denne får man i slowmotion hvordan en fyr springer over en bil i modkørsel, så man kan se hvordan han får kroppen og bevægelsen til at arbejde for sig i stedet for at det bliver hans fjende. normale drenge. de her har kun gjort det i 3 år.

Epic pakour get-away!
https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=7XsYcVEh9rs
Og det her er blot en af måderne man kan bruge det i action-spil på ;)

https://www.youtube.com/watch?v=xhG4F1ijD1k&feature=fvwrel
Han er ekstrem ham her. men igen...menneske. det hele handler om træning og om at være villig til at arbejde hårdt for hvad man vil
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 21:24

De er jo.... *at mangle det rigtige ord*

Jo, nu har jeg det: Sindssyge og Awesome!
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 21:30

WANT!!
Hvorfor kan jeg ikke sådan noget!? jeg føler et pludseligt behov for at kravle op ad mure! xD
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 21:40

Helt enig! ;)

Men det var bare for at understrege over for folk, at jeg ikke prøver at lege supermand. Jeg har lavet grundig research og holder faktisk de fleste ting omkring Procella til hvad man kan i den virkelige verden, med få undtagelser.

Der er bare ikke så mange der kender til freerunning og pakour, men der er faktisk konkurrencer i det, hele verden rundt. Vi har også teams i Danmark

https://www.youtube.com/watch?v=li3Wd_2_Y-4&feature=related

og ja....

det her er en 2-3 årig pige der starter pakour-træning *smider epic respekt afsted efter den unge*
Tilbage til toppen Go down
Segovax
D-rang
D-rang
Segovax


Antal indlæg : 1504
Bosted : Colts lejlighed
Beskæftigelse : Dørmand på Muse

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 22:00

Har selv et par venner der dyrker det, og fuck det er sygt at se dem løbe ved siden af en og det næste øjeblik, ser man dem stå på toppen af en lygtepæl...

Det kan give mig stress nogle gange... XD
Tilbage til toppen Go down
http://sajrossoul.blogspot.com/
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 22:26

Pakour er epic! Specielt fordi det ikke er fiktion, men noget alle kan, hvis de træner en smule. Det er avanceret gymnastik som at springe over buk i idræt i skolen. Så alle kan potentielt lære det.

Procella har så brugt de sidste 29 år på det, så hun er lidt sejere til det end de fleste, og kan derfor give mange af de overnaturlige baghjul - på trods af at de har øget styrke eller hurtighed i forhold til hende.

Så det var bare for at nippe den her i røven før den vokser sig ud af proportioner :)
Tilbage til toppen Go down
Izriel
Nybegynder
Nybegynder
Izriel


Antal indlæg : 184
Bosted : La Sunisha - En stor lejlighed tæt på stranden
Beskæftigelse : Izriel arbejder som traumelæge på hospitalet, da lægefaget længe har været i hendes interesse og på hospitalet er det let at finde skader der er forårsagede af urene racer. (læs: vampyrer, dæmoner og varulve). Hun har været ansat der et godt stykke tid efterhånden.

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:01

Altså, det der havde jo været peanuts for Iz... hvis hun ikke havde ædt så meget Turkish Delight xD
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:14

Ja du har jo altså også vinger XD Så du snyder :P

og du har fugleknogler :P Så det gælds ikke nå!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:33

Jeg kan sige god for Procellas "tricks", det her er noget jeg selv kan finde ud af i virkeligheden - om end ikke på så højt plan som nogle af videoerne. Men når jeg kan, kan Procella også. Det hedder øvelse og balance! ;)
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:38

Selene! lær mig det! xD
Men ja, det er øvelse, kondition og balance.. nå ja.. og en god del stædighed xD
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:41

Det er faktisk ikke så svært Wil :)

Start med små ting. Vejbumme, træer, bænke. ting hvor du, hvis du falder ned, ikke brækker arme og ben, men "bare" kommer let til skade og få blå mærker XD

og først og fremmest. Du må ikke være bange. Hvis du frygter du falder, så ligger du stivhed ud i kroppen.

Jeg var sej til pakour da jeg var yngre. Jeg var som en abe. klatrede i alle de højeste træer, nedløbsrør, de der tykke reb til bildæk der hænger i træer. Du skal starte forsigtigt ud, og ikke lege linedanser før du har balancen og den kropslige styrke. Ellers er det opskrift på katastrofe :)
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:43

Balancen har jeg, det har mange år som rytter sikret mig. Det jeg er bekymret for er mine ankler og mine håndled. De er virkeligt svage, og har det med at sætte sig forkert, så jeg selv skal vride dem på plads.. men så må jeg jo bare finde ting at hoppe over xD
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:44

Så er pakour nok ikke den bedste løsning for dig.

Der bliver brugt 3-punkts og 5-punktlandinger for at skåne led, men hvis du ser mange af de spring der laves, så bruges hænder og fødder som afsæt, hvilket er meget ledbelastende.

har du kontakt med en læge? Alt afhængig af hvor slemt det er med dig, kan det jo hjælpe at træne op, men det kan også være skadeligt, så jeg tør næsten ikke begynde at råde dig, når jeg ikke ved hvad de kloge har fortalt dig.
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:46

Sidste gang jeg talte med en læge var da jeg forstuvede foden, men der sagde de at det ikke var slemt.. jeg har bind som skal holde ankler og håndled på plads.. jeg smider dem bare væk xD Og jo, mine muskler omkring de svage led skal bare optrænes, så de kan støtte.. :P
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:48

Ja men igen, kommer det ikke an på hvad målet for max belastning er?

Pakour er jo lidt a la springgymnastik, har du talt med din læge om sådan noget? Nogle får jo at vide de ikke må dyrke sport længere af den ene eller den anden art, fordi det er *for* belastende i længden. At det slider på brusk og ledbånd og jeg skal komme efter dig :)
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:50

hæh, det har lægerne ikke sagt noget om.. well.. untill they say so, i couldn't care less. Jeg gør hvad jeg vil, på trods af mine dumme led xD dog, burde jeg nok lige få dem tjekket..
Tilbage til toppen Go down
Cherlyn
B-rang
B-rang
Cherlyn


Antal indlæg : 579
Bosted : En tidligere junkie-hule i Sheria.
Beskæftigelse : Servitrice hos en ubetydelig café i Benjamin Centret.

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:52

Respekt for det Selene! Og Pro herinde! xD

Kender selv et par stykker, der leder en gruppe med freerunning og pakour. De er virkelig dygtige, men jeg tror ikke det bare kommer af sig selv.

Jeg har også selv prøvet en dag, at blive trænet til det. Jeg må sige, det kræver pænt meget vilje. Det var hårdt! Jeg tror bare at jeg holder mig til, at slå på folk :P

Men det er i hvert fald godtaget, at Pro godt kunne finde ud af lidt af det. Mind mig lige om, at løbe på tage for at komme væk fra hende, ikke hjælper mere >_<
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:56

Wil - Better safe than sorry, right? :) Ellers har du RET mange år at være potentielt "sorry" i ;)

Cher - selvfølgelig virker det. dæmoner er stadig stærkere og hurtigere end Procella, så du kan sgu sikkert godt løbe fra hende hvis du prøver :P

Hun vil nok have en fordel i og med at hun kan bruge byen omkring sig til at slå tilbage, men nu har hun jo så også lidt en naturlig respekt for at prøve og nikke et godstog en skalle, så med mindre du stiller hende i en situation hvor hun ikke har noget valg andet end at slås med dig i bedste ninja-stil på et tag, så vil hun nok prøve en mere snedig løsning XD
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeTirs 17 Apr 2012, 23:59

pro, true that.. nu hvor jeg alligevel skal til lægen kan jeg lige så godt på ledne tjekket.

Og cher, dare! dare til at løbe mod pro! xD
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeOns 18 Apr 2012, 00:00

Wil - hvorfor har du så travlt med at prøve at få mig til at aflive vores spillere! XD

Spillere = Good
Death = Bad

Spillere good - silence bad. Baaaaaad!
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeOns 18 Apr 2012, 00:02

ikke aflives, da.. bare.. brutalt myrdes? xD
heh, jeg er villig til at løbe med selv.. det kunne være sjovt at se Cher og pro sammen. de har begge to et temperament som en olm drage! xD
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeOns 18 Apr 2012, 00:04

Jeg er da aldrig olm XD
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeOns 18 Apr 2012, 00:08

naaaaaaaaarj da.. *lyner sin mund sammen*
Tilbage til toppen Go down
Cherlyn
B-rang
B-rang
Cherlyn


Antal indlæg : 579
Bosted : En tidligere junkie-hule i Sheria.
Beskæftigelse : Servitrice hos en ubetydelig café i Benjamin Centret.

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeOns 18 Apr 2012, 00:16

Jeg tror bare, jeg løber.. Udnytter mine dæmoniske kræfter, mens de er der! XD

Og hvad er nu det for noget, med mit temperament! *Skule til Willy*
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitimeOns 18 Apr 2012, 00:26

se! du er allerede muggen! jeg havde ret! du er en olm drage, ligesom pro, er du! xD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Jungledyret Procella Empty
IndlægEmne: Sv: Jungledyret Procella   Jungledyret Procella Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Jungledyret Procella
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Det kreative hjørne-
Gå til: