Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


The Lost World - Who writes the story?
 
ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til?

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til? Empty
IndlægEmne: Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til?   Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til? Icon_minitimeTirs 18 Feb 2014, 03:36


Kære Losties, ved I hvad vores Kaos-NPC kan være for jer?
Indhold
Uddrag af chat
Link til Kaos-NPC Tilmeldningstråden
Eksempel på hvordan man starter et emne - Hvad du gør hvis emnet er frabedt, men du selv er interesseret
Hvad hvis jeg vil have en NPC lige NU?
Hvad er en NPC?
Hvad kan jeg bruge Kaos-NPC til?
Hvad er forskellen mellem en Kaos-Tråd og Kaos-Npcén på Deploratus?
Andre måder at bruge vores KAOS-NPC på
Hvad skal jeg gøre offgame for at få viden eller ting med/gennem Kaos-NPC?
Om information og informationssøgning på Deploratus




Uddrag fra chatten hvori jeg havde en snak med Team Mod og Team Admin:



"Jeg tænker ret meget om folk har forstået at de direkte kan BEDE om det. Eller skrive i starten af et emne at Kaos-NPC er velkomment i deres emne...så jeg er klar over det.

For jeg har det også sådan at jeg synes det er sådan lidt svært at vide hvad faen jeg skal finde på ud af det blå, og om folk er interesserede. Det kan jo som sagt være alt lige fra noget stort og grumt, til et postbud der går forbi, eller en opringing med at man har vundet i lotto...men der er ALDRIG nogen af dem der har skrevet sig på NPC-tråden der har sagt at de gerne vil have en NPC

Så jeg er lidt i tvivl om hvorvidt folk bare regner med at NPCerne blander sig random uden opfordring....for jeg gider jo heller ikke at nogen sidder og føler deres tråde er blevet ødelagt hvis de har en fed rytme med det de laver, og så kommer jeg pludselig og blander mig med et eller andet random hvor de sidder sådan lidt "Hvad skulle dét nu til for? Iiiih"

Kaos var tiltænkt som ALT mellem himmel og jord. Alt fra en forbipasserende på gaden, til random nabo i ejendommen der kommer og banker på døren, eller en telefonopringning, eller plothints, eller væsner der kommer og er gode eller onde, eller en genstand der pludselig sættes i spil hos vedkommende, eller....ja...ALT!

Kaos kan jo så også være Karakteren - Shadow

Men det jeg spørger om er, om jeg skal udspecificere det? For det lader ikke til at folk er helt med....hvis folk tænker ligesom du. Så jeg tænker på om vi skal ændre vores emneform og tilføje et ekstra felt som hedder et eller andet med: NPC indblanding = velkommen
"



*Link til NPC-tråden* - Her kan man tilmelde sig.


Ud fra vores samtale ændrede vi en smule i formen på hvordan man laver en trådstart.




Et Eksempel På Hvordan Man Starter Et Emne
Husk at sikre dig, at din Karakter er godkendt, inden du opretter et emne!
Du kan læse om, hvornår din Karakter er godkendt under Rolle Godkendelse i *Guide: Kom Godt I Gang På Deploratus*



Eksempel på en Trådstart:


Titel - "En kold vinterdag i skoven" [Åben][X] (Skrives i overskriftsfeltet)

Kaos-NPC: Tilstedeværelse Velkommen / Tilstedeværelse Frabedes (Her skal man vælge)
Tråd-status: [Åben] tråd. Alle racer er velkomne (Skriv andet hvis dét er ønsket).
Indhold: [X] Wildcard-indhold.

Dato: Onsdag d. 2. december - 2009 (Husk årstal!)
Tid: 17:05
Årstid: Vinter.
Vejr: Snevejr med let blæst, Koldt.
Sted: Skoven (La Sunisha - den nordlige del)
Omgivelser: Skov omgivelser, men ingen mennesker. (dette punkt kan uddybes mere eller mindre efter ønske)
Påklædning: (dette er ikke et vigtigt punkt men mange synes det er dejligt)


Hvis en der ikke er tilmeldt Kaos-tråden opretter emnet, og den anden person i emnet er interesseret kan dette gøres opmærksom på ved at Brugeren øverst i sin første post/indlæg i emnet skriver følgende: *Brugeren Kallisto vil være interesseret i eventuel NPC input* (Brugeren har givet tilladelse til at bruge hendes navn til eksemplets formål)



Jeg Har Tilmeldt Mit Emne Til Kaos-NPC, Men Jeg Har Brug For NPC-hjælp Lige NU! Hvad Gør Jeg?

I skal huske at I altid kan kontakte Team Admin og direkte bede os om NPC indblanding eller assistance. At man har tilmeldt sig tråden, og at man skriver i sit emne det er velkomment betyder nemlig ikke nødvendigvis at der dukker nogen/noget op, men blot at vi er informerede om at folk ikke vil blive irriterede eller sure hvis det rent faktisk skulle ske  :GG: 

Hvis I beder om NPC-indblanding da skriv gerne til hele Team Admin. Det kan være at den ene ikke er online, eller ikke lige har tiden, og så kan der også aftales internt hvem der skal gå ind og tage opgaven.



Hvad Er En NPC?


NPC betyder None Playing Character / Not Playing Character = Dette er ikke en fast spillende Karakter. Den kan være komplet ubrugelig eller være ekstremt mægtig. Det kan være en enkelt person eller en hel gruppe af folk. NPC kan også være miljømæssige ting, eller scenebeskrivelser. Det kan være din bil der går i stå. En elpære der sprænger. Et træ der er væltet på vejen og laver kødannelser.

Vores Kaos-NPC på Deploratus er en Admin-Bruger. Den hedder The Shadow. Det er udelukkende Team Admin der har beføjelser til at bruge denne Konto/Karakter.

The Shadow vil aldrig blive brugt til almene Admin-opgaver på siden, men udelukkende tiltænkt NPC emner, eller NPC-opgaver. Dog er det muligt at henvendelser direkte til The Shadow vil blive overset, så hvis du sender en efterspørgsel efter NPC-hjælp eller lign. da send den venligst til det resterende Team Admin via PM/PB. På den måde er du sikker på at vi ser din henvendelse  :ok: 



Hvad Kan Jeg Bruge Kaos-NPC Til? 


Du kan eksempelvis skrive til Team Admin og bede om en Kaos-NPC hvis du føler at du er fanget i en tråd der af en eller anden grund er gået i stå eller er meget træg. Det behøver ikke være store dramatiske ting. NPC'en kan også være den der giver det mikromale puf der får et emne til at glide igen efter at være gået en smule i stå  Sleep

Hvis du selv har en ide til noget du godt kunne tænke dig vores NPC gjorde eller noget der skete, så skriv det endelig og så prøver vi at se om det kan lade sig gøre - men tag i mente at vi foretrækker at kunne overraske vores spillere så at bruge Kaos-NPC til en 100% fastlagt "bestillingsopgave" bliver en smule kedeligt for os, og forudsigeligt for dig.

Vores Kaos-NPC kan være ALT i hele verden! Det kan også være pludselig skiftende vejrforhold. At hælen på dine nye fine sko knækker af. At barnet bag dig i bussen får pustet en gigantisk bobel så du får klistret tyggegummie i håret. Det kan være at du møder dyr i toget eller på færgen, med voldsom reaktion til følge.

Det kan være noget tilfældigt der sker på gaden (Som et lommetyveri din rolle observere), det kan være at DU bliver forsøgt antastet, det kan være et brev, en nabo, en butiksansat, en indsamler på gaden, en gammel kontakt/relation der pludselig dukker op i dit liv igen, et telefonopkald, at du vinder på dit skrabelod, er gæst nummer X i en eller anden butik og vinder et gavekort, at du pludselig bliver hvivlet ind i et plot, at du finder en magisk genstand. Det kan også være din far/mor/bror/kæreste eller chef fra arbejde. Det kan være din nemesis der pludselig dukker op, din forsvundne Sire/Skaber. En jaloux stalker og meget meget mere!

Kaos-NPC kan også være ting du har skrevet i din Baggrundshistorie eller under "Andet"  :popcorn:



Hvad Er Forskellen Mellem En Kaos-Tråd Og Kaos-NPCén På Deploratus?


Rigtig godt spørgsmål! Der er nemlig STOR forskel!
Et emne/tråd der er oprettet af vores Kaos-NPC har ikke nødvendigvis status af Kaos-Tråd. Den kan have alle mulige andre slags status, så husk at kigge efter hvad status der står betegnet.

En Kaos-Tråd er, præcis som ordet antyder det, fuldstændig uforudsigelig. Hvis nogen indlader sig på en Kaos-Tråd har de sagt ja til at alt kan ske. Det kan være det mest fantastiske i verden, det kan være en forholdsvis "almindelig" tråd, eller det kan have den aller mest ekstreme konsekvens - nemlig at ens rolle kan risikere at dø. Kaos-Tråde er den undtagelse der bekræfter reglen om at Karakterdrab udelukkende kan ske med samtykke fra den pågældende Karakters indehaver.

En Kaos-Tråd kan oprettes af alle, ikke kun Team Admin, Team Mod, eller vores Kaos-NPC. Alle der vælger at deltage i en Kaos-Tråd, har accepteret at ALT kan ske. Man kan altid forlade en sådan tråd igen, men det kan udelukkende gøres hvis det er plausibelt. Skulle en Bruger misbruge det til at stikke af fra en potentielt farlig situation, vil Team Admin eller Team Mod slå hårdt ned på det.



Andre Måder At Bruge Vores Kaos-NPC På:


Vores Kaos-NPC kan også bruges som værktøj, igennem at du som Karakter ser eller læser ting i *TVet & Avisen*, at man ser en sms, eller høre rygter ude i byen via *Jungletrommerne*, og at du så begynder at grave for at finde ud af noget mere. Du ringer op til selve avisen eller ringer til nogle af dine venner eller forbindelser og forsøger at få mere viden om...



Hvad Skal Jeg Gøre Offgame For At Få Viden Eller Ting Med/Gennem Kaos-NPC?


Det tekniske fungere således at du så skriver du til os, Team Admin. Husk endelig at sende beskeden til samtlige medlemmer i Teamet sådan så alle kan være informerede og vi internt kan afgøre hvem der bedst og hurtigst kan hjælpe dig!

Du skriver et kort referat hvad det er du har hørt eller set (det kan også være noget vi ikke har lagt op på siden, men som er blevet nævnt i et emne af en anden Karakter, og som vi selv lige skal checke op på) for selvom vi prøver at læse samtlige tråde så kan det alligevel ske at vi slet ikke er med på hvad det er du faktisk har oplevet.

Derpå skriver du hvad det er du ønsker mere viden om, eller hvilke genstande du ønsker at vide noget om/anskaffe dig. Vi vil gerne have en grundig beskrivelse af hvilke ressourcer du ligger i det, eller kilder du benytter, for om du stikker 20 dollars til en hjemløs på et gadehjørne eller om du betaler 3000 dollars til en Undercover Betjent der sideløbende er privatdetektiv kan alt afhængig af situationens natur have betydelig påvirkning/effekt på hvad du får tilbage.

Slutteligt skal du skrive i din PB/PM hvorvidt du ønsker de svar du får, Ingame. Altså som i at din Karakter Ingame vil få et brev eller en telefonopringning eller et offentligt eller hemmeligt møde med en person, som så skal spilles ud (Hvilket vi naturligvis altid vil synes er fedt for det vil være super spændende for andre at kunne sidde og følge på sidelinjen, og det vil muligvis inspirere dem til noget lignende eller blot spille videre på de omgivende faktore. Eksempelvis tilfældigt tale med den samme hjemløse, som muligvis kommer til at tale over sig i sin brandert eller andet spændende). Du kan også ønske at modtage dine svar privat på PM/PB.



Om Information og Informationssøgning på Deploratus:


Det er meget vigtigt at vores Brugere husker på at hvad de læser i Avisen, ser i TV, finder på Internettet, høre af rygter fra forskellige kilder ikke nødvendigvis er den skindbarlige sandhed.

Husk at de svar man søger ikke nødvendigvis er de svar man får. Det kan være du rent faktisk får en masse information som du umiddelbart ikke mener har relevans for noget som helst, men som viser sig at være ekstremt vigtig senere, eller ekstremt vigtig for nogle andre så du kan sælge den information eller presse tjenester ud af folk.

Det kan dog også være overdreven information, kun delvis nøjagtigt, eller kun delvist korrekt. Det kan også være det er direkte løgn, en hadekampagne, et intimideringsforsøg eller nogen prøver at lokke andre i en fælde.

Det kan selvfølgelig også være at du har brugt præcis de rigtige kilder og ressourcer så du får præcis den information du skal bruge, og måske endda får mere at vide end du havde regnet med?

Vi har masser af gode ideer og vil elske at dele dem med jer og på den måde er vores Kaos-NPC et fantastisk værktøj der kan give DIT spil noget ekstra krydderi  :mad: 

Så tøv ikke med at tilmelde jer Kaos-NPC tråden!

Rigtig god spillyst ønskes I alle, og vi håber at I har fået mod på og lyst til at bruge vores Kaos-NPC  :winner:


I tilfælde af at nogen gør brug af disse muligheder så vil vi blive SÅ glade hvis I efterfølgende ville sende os en besked med/om hvordan I har oplevet kontakten, måden det er sket på, det eventuelle spil omkring det etc. Vi er her for dig, og Kaos-NPC er skabt for vores Brugeres skyld. Derfor er det super vigtigt for os at vi hele tiden forbedre os og møder Brugerne på en måde de finder inspirerende og spændende. Vi tager selvfølgelig imod ros for dét elsker vi også! Men skulle der være konstruktiv kritik at give så er den også ekstremt værdsat! 

:inlove:

De Kærligste Hilsener
Team Admin



Sidst rettet af Procella Lør 09 Aug 2014, 05:28, rettet i alt 5 gange
Tilbage til toppen Go down
The Shadow
Admin
Admin
The Shadow


Antal indlæg : 105
Bosted : In the minds and hearts of all...
Beskæftigelse : I'm very adaptable...

Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til? Empty
IndlægEmne: Sv: Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til?   Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til? Icon_minitimeMan 22 Dec 2014, 11:04

*Bump*
Tilbage til toppen Go down
 
Ved du hvad vores Kaos-NPC er og kan bruges til?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Deploratus - vores egen reklame
» Kaos - Gethanus
» kaos i baren - blackwidow
» En aften med Kaos ((Akuma))
» NPC-tilmeldning: Niveau - Kaos

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Om siden :: The Lost News-
Gå til: