Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


The Lost World - Who writes the story?
 
ForumforsideForsideSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?

Go down 
+3
Kaya
Valencia
Wilith
7 deltagere
ForfatterBesked
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 02 Jan 2012, 07:02

Jeg startede helt tilbage i 2001.

Jeg skulle til et kæmpe sommerscenarie hvor der var et ingameforum til folk så de kunne lave relationer og spil før spillet. Vi endte med at spille 4-5 måneder op til scenariet, og lavede så vores eget board hvor vi fortsatte vores roller bagefter. Jeg tror det er en af de første rigtige rpg-sider der blev lavet i Danmark. Jeg bliver helt nostalgisk ved at tænke på det.

Siden da er der røget en del boards under bæltet. Vampire, X-Men inspireret, Middelalder, Fantasy, Skoleboards både i realismens verden men også fantasy. Harry Potter.

Og...ja...seneste skud på stammen gennem de seneste...puha...11 år nu. Ja det er her XD
Så man kan vidst roligt sige jeg er en gammel rotte og har en del erfaring.

Det fedeste Board jeg var været på var et jeg havde lavet med en ven, som lå på en privat server. Desværre fik min vens bror ved en fejl slettet alt vores arbejde da han dimsede rundt med den til noget uddannelses-halløj han havde gang i. Jeg små-græder stadig over det den dag idag, men jeg har aldrig taget mig sammen til at prøve at lave det igen. Det føles bare ikke rigtigt at prøve igen. Det var et post-apokalyptisk vampire/werewolf inspireret board, komplet med anarki og strålesyge. Vi havde faktisk en hel del brugere.

Moralen i historien - Always have a backup! Always!

More fra en forgangen spiller

Citat :
Skrevet:Søn 1 jan - 19:51    Emne: Hvor lang tid?


Så jeg ville bare vide folkens - Hvor lang tid har i RP'et, og hvor? :) - Fortæl generelt lidt om jeres online liv.

-Skrevet i ren kedsomhed.

Jeg startede selv tilbage i 2008 på et board der hed "Akeela School", en helt normal kostskole. Jeg var umådelig dårlig, men det har jo heldigvis forbedret sig (bare en smule). - Senere gik jeg over til et board som hed noget i stil med "Withelle Academy", en kostskole for børn med overnaturlige evner. - Imens jeg sad på disse boards var jeg rundt på forskellige sidder, som egentligt ikke fangede mig.

Senere gik jeg over til et Harry Potter board og et storbysboard som hed "Young LA". Så har jeg holdt en god pause, og er nu startet her.

Min mest underlige oplevelse på et board har været et ulve/hunde board hvor man var en ulv eller en hund. Jeg formåede dog at være top-poster af en mærkelig årsag.

Det fedeste board jeg har været på, var et sørøverboard som døde hurtigt - Desværre.
Så hvad med jer folkens?


Sidst rettet af Procella Man 03 Mar 2014, 01:25, rettet i alt 3 gange
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 02 Jan 2012, 07:33

Jeg er lige startet... midt i december - hér! Så faktisk er jeg total noob... men det er okay, for jeg er bygget af awesomeness og gør aldrig noget galt.

Jeg har spillet live i en længere årrække og har tidligere skrevet en del. Dog er det ikke lige dét man lyster når man endelig har lidt tid væk fra studiet. Men at skrive herinde er sgu noget andet - det giver det der drive som man normalt mangler når man bare skriver for sig selv.

Desuden er det langt federe at fortælle historier sammen med andre! Sådan fungerer mit liv også...
Tilbage til toppen Go down
Wilith
B-rang
B-rang
Wilith


Antal indlæg : 741
Bosted : en jagthytte, den fredfyldte skov.
Beskæftigelse : Sanger, kunstner og overvågnings-arbejde

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 02 Jan 2012, 07:40

Jeg har spillet i 2 års tid tror jeg, hovedsageligt på fantasy og HP-foraer da det er de genrer jeg synes bedst om, men jeg har været på utroligt mange sider igennem de to år.
Jeg snuser meget rundt og kan godt lide at finde et nyt sted at lege en gang imellem for at prøve det, men det er sjældent at de fanger mig som det her har gjort. Herinde er der noget friere rammer synes jeg.. ^^

Jeg har også spillet en del live i omkring fem år, men blev så lokket ind på nogle boards via et ingame forum der hørte til et live. Derfra fandt jeg så frem til diverse boards.
Det er ca min historie.. :)
Tilbage til toppen Go down
Valencia
Admin
Admin
Valencia


Antal indlæg : 950
Bosted : I en lejlighed i Werclare by.
Beskæftigelse : Læge på Sheria Hostpital - Operationslæge.

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 02 Jan 2012, 10:59

Uhaaa .. Altså faktisk så startede jeg i .. 2007, på Gosupermodel, Hvilket jo egentlig ikke er en RPG side, men jeg skrev derinde, hverdag og hele tiden. Der var jeg 12 år .

Jeg husker egentlig ikke helt hvordan jeg fandt siden, men jeg tror en eller anden på Gosupermodel anbefalede den også var jeg totalt Twilight fan! Så Forks, synes jeg jo var helt fantastisk. Men Tha' Admin var .. lad os sige det på en pæn måde, var ikke særligt rare og gjorde meget'meget stor forskels behandling OG jeg synes nu egentlig de der Twilight vampyre var rimlig nedern.

Så jeg undersøgte om man selv kunne lave en side og det kunne man sørme, så det gjorde jeg og byggede hele feje møget op som 14 årig også har jeg ellers kun skrevet her på siden og privat med folk på MSN og på mobil. Det var i 2009.

Jeg skrev vist også en gang, men det var kort, på potterskolen :)

også har jeg haft en del andre sider selv, som ikke blev til noget :D
Tilbage til toppen Go down
http://lost-world.heavenforum.com
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Hvor lang tid har du spillet P2P?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeFre 16 Nov 2012, 10:31

Denne tråd kunne da egentlig godt fortjene en genoplivning :)

Det var super hyggeligt at høre lidt mere om alle herinde fra.
Tilbage til toppen Go down
Kaya
A-rang
A-rang
Kaya


Antal indlæg : 231
Bosted : Sheria, lejlighed
Beskæftigelse : Arv og hunter i Deploratus-cellen

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 19 Nov 2012, 01:12

Uhm.. Her må Pro nok faktisk hjælpe mig lidt.. xD

Jeg mener den første side, jeg var på, hed Darthmorth eller sådan noget? Hvornår var det egentligt?

Men jeg startede egentligt med live rollespil, og det var faktisk selveste Procella ;), som jeg havde mødt via live, der trak mig ind i det. Jeg har vel spillet siden, jeg var 13-14 år, så godt og vel seks år nu, må det være?

Jeg må sige, at jeg har været lidt rundt omkring siden starten, men en eller anden form for fantasy har jeg nok altid været mest glad for.
Dog holdt jeg en lang pause omkring 17-års alderen - skolen, hestene og et aktivt liv holdt mig lidt fra at have tid til at sætte mig ned ved en computer. :b Så det var først her for et halvt års tid siden at, igen Pros skyld (!), jeg kom ind i det igen.
Tilbage til toppen Go down
Savoy
Nybegynder
Nybegynder
Savoy


Antal indlæg : 101
Bosted : Et mindre mansion i udkanten af Werclare
Beskæftigelse : Advokat

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 19 Nov 2012, 03:23

Jeg har spillet liverollespil i cirka 8 år. Mine brødre hev mig ind i det hele da jeg var i 13-års alderen. Siden da har jeg været utroligt "afhængig" af at spille. xD
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeLør 29 Dec 2012, 04:35

Umm... Well...
Min erfaring er lidt blandet med hvornår jeg blev en sandt RPG spiller for Gosupermodel var min startet men jeg vil ikke ligefrem siger at det RPG for de bruget tegn systemer og det mere det vi nok ville kalde for in game chat, jo vist lever man sig ind en karakter men nej det virker bare ikke på en god måde..

Der efter kom jeg til.. Don't even remember.. tror jeg kørt jeg par år hvor jeg bare spillet frem og tilbage på facebook og der efter kom vampire freaks ind i mit liv og den side er nok det sted som er mest i mit hjerte.. Så kom jeg tilbage til dansk igen og jeg her og på Vie La Mort men ellers vil jeg ikke ligefrem sige at jeg spiller så meget igen, min passion for RPG er sådan lidt død eller den er på vej til og dø helt for jeg ikke den samme spiller mere..
Tilbage til toppen Go down
Cora
A-rang
A-rang
Cora


Antal indlæg : 227
Bosted : Here and there. Right now though, mostly in an appartment in Werclare.
Beskæftigelse : Dækarbejde: Underviser kvindehold i selvforsvar. Underviser derudover også i Yoga.

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeLør 29 Dec 2012, 11:15

Jeg begyndte da jeg var ... Hvad må jeg have været ... 9-10 år tror jeg. Det er fem år siden jeg begyndte ... Jeg begyndte da nogle af min storesøsters venner fortalte min søster om et board, men hun var dog ikke interesseret. Men jeg kunne lide konceptet, så jeg fandt siden og oprettede mig. Jeg var sindssygt dårlig, men come on - hvilken 9årig er fantastisk?

Alligevel var jeg god nok til at andre troede jeg var de der 12-13 år. Anyway, jeg begyndte lidt at køre død i siden, men ikke i konceptet, så gennem den side fandt jeg en anden side and so on. Siden den første side har jeg været meget omkring - Harry Potter, vampyr, varulv, engelske, mutant, fanfiction ... Men så fandt denne her side for .. Det kan jeg ikke huske, Crystal er jo død:)

Nå, men tror at grunden til at jeg ikke er kørt helt død her, er at der er så meget realisme i fantasy'en. Ja, folk har magiske evner og magiske væsner findes, men menneskene kender ikke noget til dem, og der er et helt samfund af overnaturlige, som alle har regler og begrænsninger. Der er ingen Gud der styrer os alle, men et fælleskab hvor der er straffe til en handling, præcis som der er for mennesker. Og alle væsner er underlagt fysikkens love.
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 17 Jun 2013, 03:05

Her her emne har levet på forum i snart halvanden år, så skal vi ikke lige bumpe det og få nogle af de nye brugere med? :)
Tilbage til toppen Go down
Kallisto
A-rang
A-rang
Kallisto


Antal indlæg : 234
Bosted : 2 værelses lejlighed i sheria
Beskæftigelse : Bartender. pt på the Reggie clup

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeMan 17 Jun 2013, 03:46

hmm startede rollespil i alt almindelighed for 11 år siden og prøvede mit første board året efter.. det board var 3,5 baseret. siden da har jeg spillet on of
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeSøn 09 Feb 2014, 03:58

*BUMP*

Vi skal da have både nogle flere af de nye og bestemt også de gamle til at svare her ;)
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeSøn 09 Feb 2014, 08:01

Jeg har rollespillet siden jeg var.. bum.. 11? Og fylder snart 24, så det giver jo 13 år :)
Startede ud på en rollespilschat (infowish) og bevægede mig nogle år efter ud i at spille på foraer.
Jeg elsker at spille fantasy! Og lidt sci-fi. Og post-apokalyptisk. Men mest fantasy ^^
Jeg spillede som en gal i mine teenageår og siden er det dampet lidt af, men spiler stadig fast, når jeg har kreativiteten.
Jeg har været med til at lave en del foraer også.
Tilbage til toppen Go down
Procella
Admin
Admin
Procella


Antal indlæg : 3145
Bosted : Where i lay my head is home (Right now - Tranquility)
Beskæftigelse : Socialite, Våbensælger til myndigheder samt private. Moderne samt antikviteter. (sælger også til jægerne og dette er en helt anden type våben).

Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeSøn 09 Feb 2014, 08:16

Kan du huske hvad nogle af de sider hed? Det kunne være ret sjovt hvis det viste sig at man havde hørt om nogle af dem, eller man måske endda havde haft spillet på nogle af de samme. Ikke nødvendigvis i samme periode, men altså ;)
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitimeTirs 11 Feb 2014, 05:49

Jeg har været på så mange, at det kan jeg ikke hjælpe så meget med. De fleste levede ikke ret længe. Og blev ikke ret store. Som jeg har fortalt dig, så har jeg været meget inde i små grupper med rollespillere :)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?   Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvor lang tid har du spillet RPG / PbP?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Det kreative hjørne-
Gå til: