| Alene i kirken | |
|
|
|
Forfatter | Besked |
---|
Gæst Gæst
| Emne: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 02:50 | |
| Dato : 11. november Årstid : Efterår Dag : Søndag Vejr : Køligt og klar himmel Sted : Kirken Tid : Ved midnat Omgivelser : Ingen
Kala sad oppe ved det store kors på sine knæ med foldede hænder mod sin pande. Hun sad og bad til Gud, som hun gjorde hver eneste aften. På det her tidspunkt var der ikke en sjæl i kirken eller omkring den. Meget uhyggelig om natten. Hun havde siddet og bedt i flere timer. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 02:56 | |
| Elva åbnede de store døre ind til kirken. De knirkede svagt. Hun gik over til vievandet, dyppede to fingre i det og slog korsets tegn. Da hun havde gjort dette tændte hun et lys ved jomfru Maria og bad en bøn. Efter det rejste hun sig og begyndte at kigge sig omkring i kirken. Hun følte en dejlig fornemmelse i kroppen så kun kom til hende når hun var i en katolsk kirke |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 02:59 | |
| Kala var så optaget af sin bøn at hun ikke lagde mærke til at dørene gik op og der kom en anden ind. Hun havde taget en sort kappe med hætte på. Mest hvis hun skulle komme til at folde sine vinger ud, så var de skjult. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:06 | |
| Elva kiggede op og gik øje på englen, men troede at det var en statue. Hun betragtede kort englen og gik langsomt over mod en dør som førte ned til krypterne |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:09 | |
| //Hendes vinger er ikke foldet ud, så hun ligner et menneske ?//
Kala stoppede efter flere timer sin bøn med et stille: "Amen" Hun blev dog siddene, dog med hænderne nede. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:12 | |
| //hehe okay så troede Elva bare at hun var en statue af en hellgen eller noget ^^// Elva fik fat i dørhåndtaget og åbnede langsomt den knirkende dør op.*gad vide om det er hernede deres bibliotek ligger?* tænkte hun og tog langsomt det sidste skridt ned af den korte trappe til døren i krypten |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:15 | |
| Kala fór op da hun hørte en dør knirke og lavede lidt larm pga. hun var blevet forskrækket. "Mystisk" Mumlede hun, da hun ikke kunne se andre. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:19 | |
| Der var bælgmørkt igennem døråbningen. hun sukkede en smule irriteret. Hun gik op af få trin igen og fandt en fakkel på en af væggene. Hun tog den hurtigt ned, den var tung og skrabede lidt mod søjlen den hang på |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:21 | |
| Hun gik hen mod hvor lydene kom fra. Så ned til krypten. "Nogen dernede?" Spurgte hun forsigtigt. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:26 | |
| Elva kom nu bagfra og kiggede overrasket på pigen. faklen var tændt i hendes hånd og kastede lange skygger foran sig"øhm, hej"sagde hun til pigen der stod i vejen for der hvor hun ville ned |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:29 | |
| Kala vendte sig forskrækket om og så på et menneske. "Hej" Sagde hun og smilede et engle blidt smil. "Hvad laver du her så sent?" |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:31 | |
| "Jeg har lige bedt for mine døde forældre, også var jeg nysgerrig efter at se resten af kirken"sagde hun med et venligt smil |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:32 | |
| "Hvorfor skal du så herned i krypten?" Spurgte hun og løftede et øjenbryn. Måske var hun en tyv eller sådan noget. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:36 | |
| "Jeg har altid været tiltrukket af krypter, jeg mener de er... facinerende..."svarede hun |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:37 | |
| "Jeg tror det eneste der er i denne her krypt er døde mennesker, der venter på begravelse" Mumlede hun og trak på skulderne. Det virkede logisk. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:41 | |
| "måsk, måske ikke, det er det jeg vil finde ud af!"sagde hun og gik et skridt nærmere |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:42 | |
| Hun spærrede døren. "Må du overhovedet være hernede?" Spurgte hun skarpt. Det var tydeligt at hun ikke var vild med at pigen skulle ned i krypten. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:47 | |
| "Jeg er meget katolsk, jeg har det bedst på samvittigheden hvis jeg siger farvel til de døde." Sagde hun, hun løj, men ingen ville nogensinde opdage det, hun var så god. Hun overdrev ikke, men sagde det med stemme der kun kunne sige jeg mener dette, og jeg ville aldrig lyve om den slags! Godt nok var hun troende, men det stoppede hende ikke i at være nysgerrig |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:52 | |
| Kala så længe på hende. Hun løj, kunne hun nemt se. Som engel var det bare noget man kunne, uanset hvor gode folk var til at lyve. "Kender du måske nogen af dem der ligger hernede?" Spurgte hun og kneb øjnene en smule sammen. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:56 | |
| "Min mormor"sagde hun uden tøven "hun bliver bisat i overmorgen, men jeg rejser tilbage til mine studier i morgen!"sagde hun |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 03:58 | |
| Hun vidste at hun løj, men alligevel trådte hun lidt til side. "Han kan ikke lide løgnere" Hviskede hun næsten lydløst. |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 04:06 | |
| "Men nogle gange må man lyve for sit eget bedste!"hviskede hun tilbage og gik ned mod døren |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 04:08 | |
| Hun trådte ind foran døren igen. "Hvis du er meget troende hvorfor lyver du så?" Spurgte hun lettere forvirret. "Du vil jo blive straffet for det" |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 04:11 | |
| "det var ikke helt en løgn, nærmere en forvredet sandhed, hende jeg vil ned til er nok nærmere min plejemormor, end min biologiske. Jeg holdt meget af hende"sagde Elva og denne gang talte hun sandt. Hun havde opgivet at lyve overfor hende |
|
| |
Gæst Gæst
| Emne: Sv: Alene i kirken Tors 12 Nov 2009, 04:13 | |
| Kala smilede tilfredst og åbnede døren for hende. "Men det er ikke sikkert, der er døde mennesker" påpegede hun. |
|
| |
Sponsoreret inhold
| Emne: Sv: Alene i kirken | |
| |
|
| |
| Alene i kirken | |
|